Hoe werkt het

Wat is Capido?

Capido is een samenvoegsel van cupido en handicap en is een datingplatform voor mensen met een beperking. Natuurlijk is het niet zo dat mensen met een handicap per se moeten daten die ook een beperking hebben, maar dit platform richt zich wel op de doelgroep waar enigszins begrip voor elkaar wordt getoond. Uiteraard zijn mensen zonder beperking ook van harte welkom!

Voordelen van daten met een beperking op Capido:

  • Brengt al 7,5 jaar lang singles samen.
  • Ontmoet singles die ook een beperking hebben.
  • Stuur elke dag 5 GRATIS berichten.
  • Ontdek singles dicht bij jou in de buurt.

In vier stappen wat je moet doen

Aanmelding Dating App voor Autisme

Maak een profiel aan

Voorzie je profiel met een leuke persoonlijke foto en een pakkende tekst waarin je vertelt wie jij bent.

Gratis aanmelden

Gratis berichten sturen Capido

Stuur een bericht

Begin een leuk gesprek dat kan gaan over een detail in zijn of haar profiel of dingen die jullie gemeen hebben.

Vijf berichten p/d gratis

Capido Premium Functies

Profiteer van alle functies

Wil je zien wie jou leuk vindt en onbeperkt chatten? Neem een abonnement al vanaf €5,97 p/mnd.

Abonnementen

Succesverhalen Capido

Vind een leuke single

Vind een leuke single die bij jou past, ga op date en wordt één van de succeskoppels.

Succesverhalen


Bekijk de uitlegvideo’s

Bekijk deze video hoe je jezelf kunt aanmelden op Capido.
Bekijk deze video hoe je kunt inloggen op Capido.
Om je te helpen hebben we in deze legenda de symbolen op een rijtje gezet!

Bekijk deze video hoe berichten versturen en ontvangen werkt op Capido.
In deze video wordt uitgelegd wat het verschil is tussen gratis en premium.

Lees hier hoe je je Capido account kunt opzeggen en je profiel verwijderen.

Capido AI Assistent

Heb je een vraag over Capido? Raadpleeg voor het snelste antwoord onze AI assistent, hierbij hoef je niet te wachten op een mailtje, maar heb je eigenlijk vrijwel gelijk een passend antwoord.

Capido AI Assistent

Veelgestelde vragen

  1. Ik heb geen beperking, mag ik mij dan wel aanmelden op Capido?
    Ja dat mag zeker! Capido is er voor iedereen of je nou wel of geen beperking hebt. De intentie van dit  platform is dat men er voor open staat iemand te ontmoeten die een beperking heeft. Elders worden mensen met een beperking vaak afgewezen vanwege die reden, op Capido weet je het van te voren.
  2. Ik woon in België, kan ik dan ook aanmelden?
    Jazeker, Capido is ook hard groeiende in België. De Capido app weergeeft singles in de regio, daarom heb je altijd leuke singles die dichtbij zijn waarmee je contact kan liggen. Ook is de app sinds eind juni 2023 vertaald in het Frans voor het Waalse en Franstalige gedeelte van België.
  3. Ik zie mijzelf niet terug tussen alle profielen.
    Nee dat klopt, je wilt / kunt immers niet met jezelf daten dus je eigen profiel zie je niet terug tussen alle profielen. Andere zien jouw profiel natuurlijk wel mits je een profielfoto hebt ingesteld en een aantal andere criteria hebt voldaan.
  4. Gaan jullie ook op zoek voor mij?
    Capido is helaas geen dating coach waarbij we persoonlijk op zoek gaan voor een match. Iedereen kan zelf op zoek gaan naar een leuk iemand. Hier kun je de filters voor gebruiken om gericht te zoeken.
  5. Kan ik een profiel rapporteren?
    Ja dat kan. Wanneer iemand zich misdraagt, een dubbel profiel heeft of ongewenste teksten op zijn profiel vertoont kun je deze persoon melden bij de moderator. Vervolgens geef je de reden op en verstuur je het. Daarna zal de moderator het profiel gaan bekijken en waar nodig actie ondernemen.
  6. Hoe kan ik mijn account bij Capido weer verwijderen?
    Mocht Capido je niet bevallen, dan kun je te allen tijde  jezelf weer uitschrijven.

  1. Wat kost Capido?
    Iedereen kan zich gratis registreren op Capido, alle profielen bekijken en 5 gratis berichten per dag versturen. Met een betaald abonnement kun je zien wie jou leuk vindt, onbeperkt berichten versturen en meer! Bekijk hier de prijzen en alle functies.
  2. Waarom is Capido niet gratis?
    Met het gratis basisaccount kun je vijf berichten per dag sturen. We hebben enkele functies premium gemaakt om zo geld te kunnen verdienen. De verdiensten investeren we weer in marketing om onze naamsbekendheid te vergroten en de app ontwikkelaar(s) te betalen. Op deze manier wordt het platform beter en bekender!
  3. Welke abonnementen zijn er allemaal?
    Je kiest voor een abonnement van 1, 3 of 6 maanden.
  4. Wordt het abonnementen bij Capido automatisch verlengd?
    Per 3 april 2024 is het abonnementsbeleid aangepast. Ja, wanneer je een abonnement aanschaft via de App Store of Play Store zal deze automatisch verlengd worden wanneer je niet vroegtijdig opzegt. Dit zal later in de maand april ook geïntroduceerd woerden in de webversie.
  5. Hoe kan ik afrekenen?
    Wanneer je de app gebruikt kun je via in-app aankopen een abonnement afnemen. Dit gaat via je Apple ID of Google Play Store account. Via de website kan er via iDEAL, PayPal en Bancontact worden betaald.
  6. Ik sta onder bewind, hoe kan ik dan betalen?
    Alleen voor begeleiders, zorginstellingen en bewindvoerders kunnen wij abonnement verstrekken op factuur. Klik hier om een abonnement aan te vragen op factuur.
  7. Ik heb afgerekend, maar m’n abonnement is nog niet actief
    Het kan voorkomen dat het systeem het abonnement nog niet heeft geactiveerd nadat je de betaling hebt gedaan. Het is belangrijk dat je altijd de nieuwste versie van de app gebruikt dus update als eerste. Daarnaast helpt het ook vaak als je opnieuw inlogt. Mocht dat allemaal niet werken? Stuur dan een email naar info@capido.nl met je betalingsbewijs van de shop, Google Play Store of App Store en geef duidelijk aan wat je Capido account is zodat het kunnen checken en je abonnement handmatig kunnen activeren.

  1. Hoe zit het met de veiligheid op Capido?
    We checken dagelijks de profielen van de nieuwe aanmeldingen of deze oprecht zijn. Fake profielen verwijderen wij gelijk. Soms is het moeilijk in te schatten en geven wij het dan het voordeel van de twijfel, maar houden die persoon wel in de gaten. Daarnaast hebben wij een bot die alle profielen dagelijks scant op verboden woorden zoals scheldwoorden.
  2. Wat kan ik doen als ik een fake profiel heb gezien?
    Binnen de app heb je ook de mogelijkheid om profielen te rapporteren en een reden aan te geven. Deze ontvangen wij in ons systeem. Vervolgens bekijken wij de situatie en nemen indien nodig actie.
  3. Lezen jullie ook met de berichten mee?
    Nee, vanwege privacy redenen lezen wij geen berichten mee en worden ook niet doorzocht, zoals dat bij de profielen wel wordt gedaan. De gebruiker kan een kwaadwillend persoon blokkeren en rapporteren.
  4. Mijn bericht wordt telkens niet verstuurd vanwege ‘Verboden woord’, hoe komt dat?
    We hebben het uitwisselen van persoonlijke gegevens wat ingeperkt om het zo wat veiliger te maken. We krijgen regelmatig berichten van gebruikers die achteraf opgelicht zijn of gestalkt worden, dus vandaar hebben we een opstakel erin gemaakt. Met premium kun je wel makkelijker gegevens uitwisselen.

  1. Wanneer wordt er eens een event in mijn omgeving georganiseerd?
    Op dit moment worden er geen activiteiten door Capido zelf georganiseerd. Wel werken wij samen met andere indicatieven zoals Droom Disco en Special Social Club. Ook staan we open voor nieuwe samenwerkingen om evenement onder de aandacht te brengen op ons platform.

Mocht jouw vraag er niet tussen zitten? Stuur deze naar info@capido.nl en we zullen ‘m z.s.m. beantwoorden.