Hoe werkt het

Wat is Capido?

Capido is een samenvoegsel van cupido en handicap en is een datingplatform voor mensen met een beperking. Natuurlijk is het niet zo dat mensen met een handicap per se moeten daten die ook een beperking hebben, maar dit platform richt zich wel op de doelgroep waar enigszins begrip voor elkaar wordt getoond. Uiteraard zijn mensen zonder beperking ook van harte welkom!

Voordelen van daten met een beperking op Capido:

  • Brengt al vijf jaar lang singles samen.
  • Ontmoet singles die ook een beperking hebben.
  • Stuur elke dag drie GRATIS berichten.
  • Maak jouw profiel uniek met een sprekende profielfoto.
  • Ontdek singles dicht bij jou in de buurt.

In vier stappen wat je moet doen

Maak een profiel aan

Voorzie je profiel met een leuke persoonlijke foto en een pakkende tekst waarin je vertelt wie jij bent.

Stap 1

Vind een leuke single

Zoek en vind leuke singles die bij jou passen of in de buurt wonen met de handige zoekfunctie.

Stap 2

Stuur een bericht

Begin een leuk gesprek dat kan gaan over een detail in zijn of haar profiel of dingen die jullie gemeen hebben.

Stap 3

Profiteer van alle functies

Wil je zien wie jou leuk vindt en onbeperkt chatten? Neem dan premium al vanaf €7,50 p/mnd.

Stap 4


Bekijk de uitlegvideo’s

Bekijk alle video’s om te zien hoe Capido werkt.

Veelgestelde vragen

  1. Ik heb geen beperking, mag ik mij dan wel aanmelden op Capido?
    Ja dat mag zeker! Capido is er voor iedereen of je nou wel of geen beperking hebt. De intentie van dit  platform is dat men er voor open staat iemand te ontmoeten die een beperking heeft. Elders worden mensen met een beperking vaak afgewezen vanwege die reden, op Capido weet je het van te voren.
  2. Gaan jullie ook op zoek voor mij?
    Capido is helaas geen dating coach waarbij we persoonlijk op zoek gaan voor een match. Iedereen kan zelf op zoek gaan naar een leuk iemand. Hier kun je de filters voor gebruiken om gericht te zoeken.
  3. Kan ik een profiel rapporteren?
    Ja dat kan. Wanneer iemand zich misdraagt, een dubbel profiel heeft of ongewenste teksten op zijn profiel vertoont kun je deze persoon melden bij de moderator. Vervolgens typ je de reden in en verstuur je het. Daarna zal de moderator het profiel gaan bekijken en waar nodig actie ondernemen.
  4. Hoe kan ik mijn account bij Capido weer verwijderen?
    Mocht Capido je niet bevallen, dan kun je te allen tijde  jezelf weer uitschrijven.

  1. Wat kost Capido?
    Iedereen kan zich gratis registreren op Capido, alle profielen bekijken en 3 gratis berichten per dag versturen. Met een betaald abonnement kun je zien wie jou leuk vindt, onbeperkt berichten versturen en meer! Bekijk hier de prijzen en alle functies.
  2. Waarom is Capido niet gratis?
    Met het gratis basisaccount kun je drie berichten per dag sturen. We hebben enkele functies premium gemaakt om zo geld te kunnen verdienen. De verdiensten investeren we weer in marketing om onze naamsbekendheid te vergroten en de app ontwikkelaar(s) te betalen. Op deze manier wordt het platform  beter en bekender!
  3. Zijn de abonnementen bij Capido per maand opzegbaar?
    Je kiest voor een abonnement van 1, 3 of 6 maanden. Deze betaal je vooruit. Nadat het abonnement is afgelopen wordt deze niet automatisch verlengd en dien je opnieuw een abonnement af te nemen.
  4. Hoe kan ik afrekenen?
    Wanneer je de app gebruikt kun je via in-app aankopen een abonnement afnemen. Dit gaat via je Apple ID of Google Play Store account. Via de website kan er via iDEAL, PayPal, Bancontact en creditcard worden betaald.
  5. Kan ik ook via bankoverschrijving betalen?
    Alleen voor begeleiders, zorginstellingen en bewindvoerders kunnen wij abonnement verstrekken op factuur. Klik hier om een abonnement aan te vragen op factuur.
  6. Ik heb afgerekend, maar m’n abonnement is nog niet actief
    Het zijn voorkomen dat het systeem afbreekt en het abonnement niet geactiveerd wordt nadat je de betaling hebt gedaan. Dit kan bijv komen doordat je je scherm te vroeg weg klikt. Mail in dat geval naar info@capido.nl met je betalingsbewijs van de shop, Google Play Store of App Store zodat het kunnen checken en je abonnement handmatig kunnen activeren.

  1. Ik zie alleen een ronddraaiend cirkeltje op het scherm
    Als je na aanmelding alleen een ronddraaiend cirkeltje ziet dan is waarschijnlijk je aanmelding niet goed gegaan. Neem dan contact op met de klantenservice.
  2. Waarom kan ik niet inloggen?
    Bij Capido moet je inloggen met je e-mailadres en het wachtwoord dat je hebt opgegeven bij het aanmelden. Wanneer je de inloggegevens kopieert vanuit een email, controleer dan goed of je niet per ongeluk een spatie meeneemt. Typ desnoods het wachtwoord over.
  3. Ik kan geen foto uploaden?
    Er kan alleen een JPG afbeelding worden geupload van maximaal 2 MB. Wanneer dat niet lukt probeer een andere foto of de profielfoto wat te verkleinen naar ongeveer 400 x 400 pixels.
  4. Mijn foto staat al heel lang onder beoordeling
    Op dit moment zijn we erg druk met het in goede banen leiden van de app. Daardoor kan het zijn dat je lang moet wachten op het beoordelen van de foto’s. Dit doen we namelijk handmatig. Stuur een mailtje als het je te lang duurt.

  1. Hoe zit het met de veiligheid op Capido?
    We checken dagelijks de profielen van de nieuwe aanmeldingen of deze oprecht zijn. Fake profielen verwijderen wij gelijk. Soms is het moeilijk in te schatten en geven wij het dan het voordeel van de twijfel, maar houden die persoon wel in de gaten. Daarnaast hebben wij een bot die alle profielen dagelijks scant op verboden woorden zoals scheldwoorden.
  2. Lezen jullie ook met de berichten mee?
    Nee, vanwege privacy redenen lezen wij geen berichten mee en worden ook niet doorzocht, zoals dat bij de profielen wel gebeurt. De gebruiker kan een kwaadwillend persoon blokkeren en rapporteren, zodat wij actie kunnen ondernemen indien nodig.

Mocht jouw vraag er niet tussen zitten? Stuur deze naar info@capido.nl en we zullen ‘m z.s.m. beantwoorden.