Hoe werkt het

Wat is Capido?

Capido is een samenvoegsel van cupido en handicap en is een datingplatform voor mensen met een beperking. Natuurlijk is het niet zo dat mensen met een handicap per se moeten daten die ook een beperking hebben, maar dit platform richt zich wel op de doelgroep waar enigszins begrip voor elkaar wordt getoond. Uiteraard zijn mensen zonder beperking ook van harte welkom!

Voordelen van daten met een beperking op Capido:

  • Brengt al vijf jaar lang singles samen.
  • Ontmoet singles die ook een beperking hebben.
  • Stuur elke dag vijf GRATIS berichten.
  • Maak jouw profiel uniek met een sprekende profielfoto.
  • Ontdek singles dicht bij jou in de buurt.

In vier stappen wat je moet doen

Maak een profiel aan

Voorzie je profiel met een leuke persoonlijke foto en een pakkende tekst waarin je vertelt wie jij bent.

Stap 1

Vind een leuke single

Zoek en vind leuke singles die bij jou passen of in de buurt wonen met de handige zoekfunctie.

Stap 2

Stuur een bericht

Begin een leuk gesprek dat kan gaan over een detail in zijn of haar profiel of dingen die jullie gemeen hebben.

Stap 3

Profiteer van alle functies

Wil je zien wie jou leuk vindt en onbeperkt chatten? Neem dan premium al vanaf €7,50 p/mnd.

Stap 4


Bekijk de uitlegvideo’s

Bekijk alle video’s om te zien hoe Capido werkt.

Veelgestelde vragen

  1. Ik heb geen beperking, mag ik mij dan wel aanmelden op Capido?
    Ja dat mag zeker! Capido is er voor iedereen of je nou wel of geen beperking hebt. De intentie van dit  platform is dat men er voor open staat iemand te ontmoeten die een beperking heeft. Elders worden mensen met een beperking vaak afgewezen vanwege die reden, op Capido weet je het van te voren.
  2. Ik woon in België, kan ik dan ook aanmelden?
    Jazeker, Capido is ook hard groeiende in Vlaanderen. Zo’n 10% van alle leden komen uit België, dus er zijn zeker voldoende singles om mee te chatten en wellicht af te spreken. De app is wel in het Nederlands / Vlaams, dus nog niet Franstalig.
  3. Ik zie mijzelf niet terug tussen alle profielen.
    Nee dat klopt, je wilt / kunt immers niet met jezelf daten dus je eigen profiel zie je niet terug tussen alle profielen. Andere zien jouw profiel natuurlijk wel mits je een profielfoto hebt ingesteld en een aantal andere criteria hebt voldaan.
  4. Gaan jullie ook op zoek voor mij?
    Capido is helaas geen dating coach waarbij we persoonlijk op zoek gaan voor een match. Iedereen kan zelf op zoek gaan naar een leuk iemand. Hier kun je de filters voor gebruiken om gericht te zoeken.
  5. Kan ik een profiel rapporteren?
    Ja dat kan. Wanneer iemand zich misdraagt, een dubbel profiel heeft of ongewenste teksten op zijn profiel vertoont kun je deze persoon melden bij de moderator. Vervolgens geef je de reden op en verstuur je het. Daarna zal de moderator het profiel gaan bekijken en waar nodig actie ondernemen.
  6. Hoe kan ik mijn account bij Capido weer verwijderen?
    Mocht Capido je niet bevallen, dan kun je te allen tijde  jezelf weer uitschrijven.

  1. Wat kost Capido?
    Iedereen kan zich gratis registreren op Capido, alle profielen bekijken en 5 gratis berichten per dag versturen. Met een betaald abonnement kun je zien wie jou leuk vindt, onbeperkt berichten versturen en meer! Bekijk hier de prijzen en alle functies.
  2. Waarom is Capido niet gratis?
    Met het gratis basisaccount kun je vijf berichten per dag sturen. We hebben enkele functies premium gemaakt om zo geld te kunnen verdienen. De verdiensten investeren we weer in marketing om onze naamsbekendheid te vergroten en de app ontwikkelaar(s) te betalen. Op deze manier wordt het platform beter en bekender!
  3. Zijn de abonnementen bij Capido per maand opzegbaar?
    Je kiest voor een abonnement van 1, 3 of 6 maanden. Deze betaal je vooruit. Nadat het abonnement is afgelopen wordt deze niet automatisch verlengd en dien je opnieuw een abonnement af te nemen.
  4. Hoe kan ik afrekenen?
    Wanneer je de app gebruikt kun je via in-app aankopen een abonnement afnemen. Dit gaat via je Apple ID of Google Play Store account. Via de website kan er via iDEAL, PayPal, Bancontact en creditcard worden betaald.
  5. Ik sta onder bewind, hoe kan ik dan betalen?
    Alleen voor begeleiders, zorginstellingen en bewindvoerders kunnen wij abonnement verstrekken op factuur. Klik hier om een abonnement aan te vragen op factuur.
  6. Ik heb afgerekend, maar m’n abonnement is nog niet actief
    Het zijn voorkomen dat het systeem afbreekt en het abonnement niet geactiveerd wordt nadat je de betaling hebt gedaan. Dit kan bijv komen doordat je je scherm te vroeg weg klikt. Mail in dat geval naar info@capido.nl met je betalingsbewijs van de shop, Google Play Store of App Store en geef duidelijk aan wat je Capido account is zodat het kunnen checken en je abonnement handmatig kunnen activeren.
  7. Ik had een abonnement, maar na de app update is die weg
    Er zijn een paar meldingen bekend bij ons waarbij dit gebeurd is. De oplossing was een paar keer uitloggen en weer inloggen. Mocht dit niet de oplossing zijn, stuur dan een mailtje naar info@capido.nl met je betalingsbewijs.

  1. Hoe zit het met de veiligheid op Capido?
    We checken dagelijks de profielen van de nieuwe aanmeldingen of deze oprecht zijn. Fake profielen verwijderen wij gelijk. Soms is het moeilijk in te schatten en geven wij het dan het voordeel van de twijfel, maar houden die persoon wel in de gaten. Daarnaast hebben wij een bot die alle profielen dagelijks scant op verboden woorden zoals scheldwoorden.
  2. Wat kan ik doen als ik een fake profiel heb gezien?
    Binnen de app heb je ook de mogelijkheid om profielen te rapporteren en een reden aan te geven. Deze ontvangen wij in ons systeem. Vervolgens bekijken wij de situatie en nemen indien nodig actie.
  3. Lezen jullie ook met de berichten mee?
    Nee, vanwege privacy redenen lezen wij geen berichten mee en worden ook niet doorzocht, zoals dat bij de profielen wel wordt gedaan. De gebruiker kan een kwaadwillend persoon blokkeren en rapporteren.

  1. Ik heb geen ticket ontvangen
    Dat klopt, we werken bij onze events met gastenlijsten. Daarom is het ook belangrijk dat je de naam en gegevens opgeeft die bij ons ook bekend zijn.
  2. Wanneer wordt er eens een event in mijn omgeving georganiseerd?
    Capido probeert elke maand weer in een andere provincie een evenement te organiseren. In België ligt dit anders hier zullen we enkele keren per jaar een event houden. Houd onze evenementen kalender in de gaten voor opkomende activiteiten.
  3. Is een Capido Event gericht op daten of gewoon gezelligheid?
    We hebben twee soorten events. Evenementen waarbij het gaat om elkaar te ontmoeten en een leuke middag te hebben. En een speeddate event waarbij het echt gaat om het daten met elkaar. Dit zal elke keer duidelijk vermeld staan.
  4. Waarom moet er betaald worden voor een evenement?
    Op dit moment krijgen wij geen subsidie als dating platform en zijn we aangewezen op het zelf bekostigen van deze activiteiten. We proberen elke activiteit kostendekkend te doen zonder winstoogmerk. In de prijs zit de activiteit zelf, evt hapje en drankje, begeleiding en abonnement t.w.v. €11,99 inbegrepen (tenzij anders aangegeven). Daarbij komt ook dat wanneer we dit gratis zouden aanbieden mensen te vrijblijvend zijn om vervolgens niet op te komen opdagen.
  5. Mag er begeleiding mee?
    Ja dat mag zeker. Afhankelijk van de activiteit is het soms ook zo dat we een reduceerde vergoeding vragen voor de begeleider. Dit omdat wij in dat geval per persoon moeten betalen aan de accommodatie. Dit zal per activiteit vermeld worden.

  1. Ik zie alleen een ronddraaiend cirkeltje op het scherm
    Als je na aanmelding alleen een ronddraaiend cirkeltje ziet dan is waarschijnlijk je aanmelding niet goed gegaan. Klik hier om je account te heractiveren.
  2. Waarom kan ik niet inloggen?
    Bij Capido moet je inloggen met je e-mailadres en het wachtwoord dat je hebt opgegeven bij het aanmelden. Wanneer je de inloggegevens kopieert vanuit een email, controleer dan goed of je niet per ongeluk een spatie meeneemt. Typ desnoods het wachtwoord over.
  3. Mijn foto staat al heel lang onder beoordeling
    Update de app naar de nieuwste versie, in deze versie hebben wij het beoordelingselement er tussen uit gehaald. Uiteraard houden wij alle foto’s in de gaten, maar mocht er iets ontgaan dan kun je altijd het profiel rapporteren.

Mocht jouw vraag er niet tussen zitten? Stuur deze naar info@capido.nl en we zullen ‘m z.s.m. beantwoorden.